Czy dach słoneczny Tesli może zakłócić rynek energii słonecznej?
Artykuł

Czy dach słoneczny Tesli może zakłócić rynek energii słonecznej?

Tesla stara się wstrząsnąć rynkiem słonecznym po przejęciu SolarCity w wysokości 2 miliardów dolarów dzięki nowym systemowi dachowemu słonecznemu. Podczas gdy produkt został ogłoszony pod koniec zeszłego roku, firma Tesla zaczęła przyjmować zamówienia od potencjalnych klientów od maja, zauważając, że zakończyła już kilka pierwszych instalacji dla pracowników. Pomimo tego, że dach słoneczny został doceniony, należy jeszcze raz sprawdzić, czy produkt będzie w stanie znacząco zwiększyć produkcję słoneczną firmy Tesla, która w ostatnich kwartałach była nieco osłabiona.

Wysoka cena, wydajność konwersji pozostają obawy

Podstawowa strategia firmy Tesla polega na tym, aby bateria słoneczna była bardziej opłacalna i estetycznie dopasowana do klientów mieszkalnych, osadzając ogniwa fotowoltaiczne w płytkach szklanych. Jednak koncepcja została wypróbowana w przeszłości i nie odniosła największych sukcesów. Na przykład firma SunPower, drugi największy producent energii słonecznej w Stanach Zjednoczonych, wyprodukowała dachówkę słoneczną około 10 lat temu, ale zaprzestała wyrobu, ponieważ była postrzegana jako zbyt kosztowna i mało wydajna ze względu na jej rozmiar. Dow Chemical Company również przestał sprzedawać swoje gonty słoneczne w lipcu 2016 r., Podobno z podobnych powodów. Podczas gdy Tesla była w stanie obniżyć koszty, a ich aktywne płytki kosztowały około 42 USD za metr kwadratowy (11 USD na płytki nieaktywne), płytki nie wydają się być wydajne ani ekonomiczne jak konwencjonalne kolektory słoneczne.

Na przykład analiza EnergySage, która uważa, że ​​dom w Kalifornii ma 3000 stóp kwadratowych, szacuje, że konwencjonalny system paneli słonecznych o mocy 8,5 kW będzie kosztować około 26.030 dolarów przed rabatami. Z drugiej strony zainstalowanie dachu słonecznego Tesla na podobnej własności może kosztować 50 900 USD (prawie dwukrotnie) i zapewnia zaledwie 6,25 kW pojemności. Propozycja mogłaby mieć większy sens, gdyby klienci musieli ponownie wykonać swoje dachy lub zainstalować je w domach, które są w budowie. Zakładając, że nowy dach kosztuje około 20 000 dolarów, dach Tesli może być nawet droże o 50% droższy w porównaniu do tradycyjnego dachu z zamontowanymi panelami słonecznymi. Zawsze możemy mieć nadzieję, że jak zarobić w kasynie i pokryją nasze wydatki na dach.

Tesla ma kilka zalet

 

Jednakże może istnieć kilka czynników wpływających na ulgę Tesli. Po pierwsze, siła marki Tesli i baza lojalnych (i zamożnych) klientów motoryzacyjnych mogą pomóc w szybkim wzroście popytu. Tesla wskazała już, że w przyszłym roku sprzedawane są jej dachówki na dachy słoneczne (choć wolumeny mogą być niewielkie). Po drugie, dzięki przejęciu SolarCity, Tesla uzyskała dostęp do sporych ilości wysoce wydajnej produkcji ogniw słonecznych. Zakład produkcyjny firmy, który będzie działał wraz z firmą Panasonic w Buffalo w stanie Nowy Jork, będzie największym producentem modułów fotowoltaicznych w Ameryce Północnej, gdy będzie w pełni sprawny, a do roku 2019 wyprodukuje ok. 1 GW paneli. Znaczące korzyści skali Masowa produkcja połączona z udoskonaleniami technologicznymi mogłaby pomóc Tesli stopniowo obniżyć ceny dachu słonecznego. Po trzecie Tesla pracuje nad modyfikacją modelu sprzedaży i marketingu słonecznego. Koszty pozyskania klientów stanowią istotną część kosztów mieszkalnego systemu słonecznego, a firma Tesla stara się zredukować te koszty, korzystając z ekskluzywnych sklepów samochodowych w centrach handlowych i innych głównych miejscach jako punktów kontaktowych dla potencjalnych klientów. Wcześniej w tym roku firma zakończyła sprzedaż w salonach SolarCity, a coraz częściej zatrudniała sklepy z samochodami, a także zajmowała się transakcjami słonecznymi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *